Η Γιούλη Παπαδιαμαντάκη σπούδασε κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Deree College. Έκανε μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία στο London School of Economics. Το 2001 πήρε διδακτορικό στην εκπαιδευτική πολιτική από το Πάντειο Πανεπιστήμιο
Yπηρετεί ως επίκουρη καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου όπου διδάσκει «Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Πολιτική», «Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Πολιτικές», «Πολιτικές Ανωτάτης Εκπαίδευσης» και «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση». Παράλληλα διδάσκει στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ειδική Αγωγή» και «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Κοινωνικές Διακρίσεις» του ΤΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Συμμετέχει από το 2000 σε ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Νon-Official Higher Education, ADMIT, ESI, HEIGLO, EQUAPOL) αλλά και από εθνικούς φορείς (Κ.Ε.Ε./ΥΠΕΠΘ/ΓΓΕΤ κλπ).
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο της ελληνικής και ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαιδευτική πολιτική για την ανώτατη εκπαίδευση και περιλαμβάνουν επίσης θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης. Είναι συντονίστρια της Ελληνικής Ομάδας στο Πρόγραμμα ΤΕΜPUS “Quality Assurance through Professional Development” το οποίο έχει στόχο την ανάπτυξη δραστηριοτήτων αξιολόγησης σε Πανεπιστήμια του Ουζμπεκιστάν και τη δημιουργία Oδικού Χάρτη (Roadmap) για τη διασφάλιση ποιότητας στη χώρα. Συμμετέχει στην Ερευνητική Ομάδα του ΕΚΠΑ στο Πρόγραμμα Θαλής «Πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Μελέτη των κοινωνικών, εκπαιδευτικών και θεσμικών διαστάσεων της ζήτησης Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, των προβλημάτων και των πολιτικών ικανοποίησής της – μια συγκριτική και εμπειρική προσέγγιση»